Wat meten de Subtesten van de WISC V?
popularafragor.com
Inhoudsopgave:
- Wat meten de Subtesten van de WISC V?
- Wat kun je met werkgeheugen?
- Wat meet subtest gewichten?
- Wat meet subtest informatie?
- Wat meten de Subtesten van de Wais?
- Wat te doen bij zwak werkgeheugen?
Wat meten de Subtesten van de WISC V?
De test meet het cognitief functioneren van kinderen en laat toe om Indexen voor verschillende cognitieve vaardigheden en een Totaal IQ te berekenen. Het Totaal IQ, de Intelligentie Quotiënt, geeft een inschatting van de intelligentie, oftewel de cognitieve vaardigheden van een persoon.
Wat kun je met werkgeheugen?
Samen met de processor, het opslagtype (hdd/ssd/emmc) en de videochip bepaalt het
werkgeheugen de snelheid van je laptop.
Werkgeheugen slaat tijdelijk informatie op over de programma's en bestanden die je opent. Hierdoor kun je ermee werken en het zorgt er ook voor dat je programma's naast elkaar kunt gebruiken.
Wat meet subtest gewichten?
Figuur Samenstellen Deze
subtest is ontworpen om mentale, niet-motorische constructievaardigheid te meten, waarbij visueel en ruimtelijk redeneren nodig is, mentale rotatie, visueel werkgeheugen, begrip van deel-geheelrelaties en het vermogen om abstracte visuele stimuli te analyseren en te combineren.
Wat meet subtest informatie?
Naast verwerkingssnelheid
meet de
subtest visueel kortetermijngeheugen, leervermogen, psychomotorische snelheid, visuele perceptie, visueel-motorische coördinatie, het vermogen om visueel te scannen, cognitieve flexibiliteit, aandacht, concentratie en motivatie.
Wat meten de Subtesten van de Wais?
Naast verwerkingssnelheid meet de
subtest visueel kortetermijngeheugen, leervermogen, psychomotorische snelheid, visuele perceptie, visueel-motorische coördinatie, het vermogen om visueel te scannen, cognitieve flexibiliteit, aandacht, concentratie en motivatie.
Wat te doen bij zwak werkgeheugen?
- trainen van het
werkgeheugen: auditieve geheugen spelletjes, breinspelletjes, sudoku , bordspelletjes, jungle memory (hier zijn veel successen mee) e.a. - vragen aan de leerling
wat hij/ zij als eerste gaat
doen, niet vragen of de leerling weet
wat hij/zij moet
doen.