:

Hoe word je getekend bij een label?

popularafragor.com

Inhoudsopgave:

  1. Hoe word je getekend bij een label?
  2. Hoe zet je een muzieklabel op?
  3. Hoe werkt een record label?
  4. Hoe investeren in muziekrechten?
  5. Heb je een platenlabel nodig?
  6. Hoe begin je een eigen label?

Hoe word je getekend bij een label?

Artiesten willen dat niveau van succes en ze zien een label als de enige manier om er te komen....Een platencontract krijgen door de aandacht van labels te trekken
  1. Zorg ervoor dat je muziek op blogs te horen is. ...
  2. Zoek naar mensen op Linkedin die invloed hebben. ...
  3. Vind de e-mailadressen van A&R's.

Hoe zet je een muzieklabel op?

We geven je vijf tips waarmee je de basis van een goed gefundeerd platenlabel legt.
  1. Zorg dat je een echt bedrijf bent. ...
  2. Hanteer een realistisch verdienmodel. ...
  3. Teken de juiste artiesten. ...
  4. Maak duidelijke afspraken. ...
  5. Zorg dat je van alle markten thuis bent.

Hoe werkt een record label?

Maar wat in grote lijnen het doel is van een platenlabel is om nieuw talent te scouten en intensief te begeleiden bij het uitbrengen van de opnames. In veel gevallen zorgt het platenlabel ook voor de financiering, productie, distributie en de marketing van het album en de artiest.

Hoe investeren in muziekrechten?

Via platform Hipgnosis kunnen beleggers investeren in liedjes en muziekrechten. Oprichter Merck Mercuriadis is van mening dat liedjes voorspelbare activa zijn die niet worden beïnvloed door de economie. Bovendien voorspelt hij dat hits enkel maar in waarde zullen toenemen omdat de streamingmarkt steeds groter wordt.

Heb je een platenlabel nodig?

Misschien eerst even dit: om je tracks te releasen heb je geen label nodig. Als je de DIY-mentaliteit een beetje genegen bent, is het releasen van een plaat in eigen beheer zeker geen onhaalbare kaart. Tegenwoordig kan je thuis met een minimaal budget al aardige resultaten boeken en degelijke demo's opnemen.

Hoe begin je een eigen label?

Hoe start ik een eigen merk?
  1. Maak je doelgroep concreet door klantonderzoek te doen. ...
  2. Bedenk met welke brand-identiteit je je doelgroep wilt bereiken. ...
  3. Bepaal je segment. ...
  4. Bedenk een merknaam en handelsnaam. ...
  5. Bedenk een logo. ...
  6. Ontwikkel een collectie.