Hoe vaak moet een vrachtwagenchauffeur stoppen?
popularafragor.com
Inhoudsopgave:
- Hoe vaak moet een vrachtwagenchauffeur stoppen?
- Welke dagen geen vrachtverkeer?
- Hoe lang duurt het lossen van een vrachtwagen?
- Hoe lang gaat een vrachtwagen mee?
- Waarom zondag geen vrachtverkeer?
- Waarom geen vrachtwagens op zondag in Frankrijk?
- Is beschikbaarheidstijd arbeidstijd?
- Wat is beschikbaarheidstijd transport?
Hoe vaak moet een vrachtwagenchauffeur stoppen?
Maximale totale rijtijd maximaal 2 keer per week 10 uur per dag rijden (en op andere werkdagen in diezelfde week maximaal 9 uur per dag); per week maximaal 56 uur rijden (als u voldoet aan de voorwaarde hieronder); per 2 weken maximaal 90 uur rijden.
Welke dagen geen vrachtverkeer?
Op zondagen in de zomer van juni tot en met september geldt een rijverbod van 07.00 tot 24.00 uur. Op feestdagen en zaterdagen geldt een rijverbod, doorgaans vanaf 07.00 of 16.00 tot 23.00 of 24.00 uur, dit is per feestdag en zaterdag verschillend.
Hoe lang duurt het lossen van een vrachtwagen?
Het
lossen kost (bij normale lading) 10-15 minuten.
Hoe lang gaat een vrachtwagen mee?
Vrachtwagens rijden gemiddeld 13,4 jaar rond. De gemiddelde levensduur van een trekker is 7,4 jaar. Dat de economie weer aantrekt en de vervoerssector weer positiever gestemd is, blijkt onder meer uit de vernieuwing van het wagenpark.
Waarom zondag geen vrachtverkeer?
Hoofdregel is dat er op
zondag geen arbeid wordt verricht en dus ook niet wordt gereden met een vrachtauto.
Waarom geen vrachtwagens op zondag in Frankrijk?
In
Frankrijk geldt op zon- en feestdagen van 22.00 uur de voorafgaande dag tot 22.00 uur die zon- of feestdag op alle wegen een algemeen rijverbod voor voertuigen of voertuigcombinaties met een toegestane maximum massa van meer dan 7,5 ton.
Is beschikbaarheidstijd arbeidstijd?
Is de beschikbaarheid van tevoren bekend, dan is het geen
arbeidstijd. Is die tijd van tevoren niet bekend dan is het
arbeidstijd.
Wat is beschikbaarheidstijd transport?
Beschikbaarheidstijd: andere periodes dan pauzes of rusttijden, waarin de chauffeur beschikbaar moet zijn om een rit te beginnen of verder te zetten of om ander werk uit te voeren.